Kādu dāvanu šogad dāvināt biznesa partneriem? Cik lielu budžetu tam atvēlēt? Ko biznesa partneriem un darbiniekiem labāk nedāvināt? Šie un vēl citi jautājumi lauza uzņēmumu lemtspējīgo cilvēku galvas, sākoties lielākajiem dāvināšanas svētkiem gadā.
Dāvanu plānošana
Reti kurš uzņēmums par biznesa attiecību dāvanām domā pēdējā brīdī – tā ir rūpīga plānošana, tradīcijas un birokrātija, kas jāsaskaņo visos vadības līmeņos. Dāvanai jābūt ar vēstījumu – ideālā gadījumā tā demonstrē sociālo atbildīgumu, piemēram, sponsorējot kādu vietējo mākslinieku, kā arī ietver pāris vārdu par uzņēmuma filozofiju. Korporatīvā dāvana –tas ir bizness ar konkrētām vadlīnijām un ierobežojumiem izvēles, dāvināšanas un pasniegšanas kultūrā, un, protams, tās pamatā visbiežāk ir kāds nodoms vai mērķis.
Biznesa attiecībās apdāvināšana visbiežāk ir ar mērķi
Vidējā biznesa dāvanas atdeve (piemēram, pildspalva vai T-krekls ar uzņēmuma logo) ir 0,0036 EUR, tas nozīmē, ka tā ne tikai ietver sevī visus iepriekš minētos mērķus, bet arī palielina uzņēmuma atpazīstamību. Ne mazāk svarīgs ir fakts, ka šādām dāvanām ir ievērojami ilgāks mūžs nekā uzņēmuma reklāmai drukātajos medijos, tomēr jāatceras, ka ir arī principiāli uzņēmumu vadītāji, kas aizliedz darbiniekiem rakstīt ar pildspalvu, uz kuras ir cita uzņēmuma logo. Ja vēlas dāvināt praktisku lietu, kā krūzīti, logo labāk likt tās apakšā, nevis uz sāniem, lai izvairītos no neveiklām situācijām birojā. Arī ārpus darba vietas darbinieki izvairīsies lietot lietussargus vai T-kreklus ar cita uzņēmuma logo lielā izmērā. Labs variants ir likt logo tikai uz korporatīvās dāvanas iepakojuma, jo apdāvinātajam cilvēkam tāpat radīsies asociācijas ar dāvinātāju.
Ziedu dāvināšanas kultūra
Ar puķēm nekad nekļūdīsieties – tās priecājas saņemt gan vīrieši, gan sievietes, tikai šķirnes un krāsu aspektā jāievēro noteiktas vadlīnijas, piemēram, kallas dāvanas saņēmējam var būt mīļākās puķes, tomēr citam tās asociēsies ar bērēm. Tāpat biznesa attiecībās jāizvairās dāvināt koši sarkanas vai dzeltenas rozes – tās pazīstamas kā kvēlas mīlestības simbols. Laba izvēle ir baltas rozes, kas simbolizē savienību, drošību, pilnību, precizitāti, taisnīgumu – svarīgas komponentes biznesa attiecību veidošanā un uzturēšanā. Savukārt, ja ir kontakts ar Āzijas valsts biznesa partneri, jāatceras, ka tur ziedu dāvināšanas kultūra ir pavisam atšķirīga – balts apzīmē sēras, savukārt sarkans pauž dzīvību un prieku.
Dāvanas ārzemju partneriem
Apdāvinot starptautisku uzņēmumu klientus un sadarbības partnerus Ziemassvētkos, jāņem vērā attiecīgās valsts dāvināšanas specifika un ieradumi. Ārzemniekiem sirsnīgi un pārdomāti būtu izvēlēties dāvanas ar nacionālu nozīmi, piemēram, lielāka budžeta uzņēmumi varētu dāvināt valsts jubilejas monētas – tām ir gan emocionāla, gan praktiska vērtība. Citas nacionālas vērtības, kas raksturīgas tieši mūsu valstij, ir bērzu sulas vai melnais balzams, Pūres trifeles vai šokolāde Laima, kas kļuvusi gandrīz par nacionālo simbolu. Ja Jūsu biznesa partneris ir no Japānas, atcerieties, ka vairākums japāniešu Ziemassvētkus nesvin – vislabākais laiks viņus apdāvināt ir 1. janvāris vai 15. jūlijs, kad tiek atzīmēts gada sākums un gada vidus.
Naudai nē, dāvanu kartēm - jā!
Naudu kā biznesa dāvanā nevajadzētu pasniegt, jo tā liecina par steigu lēmumu pieņemšanā un izdomas trūkumu, laba alternatīva ir dāvanu karte. Tā sniedz dāvanas saņēmējam vairāk par vienu izvēles iespēju, tāpēc ir lielāka varbūtība, ka dāvana tiks izmantota un dāvinātājs paliks atmiņā ar sirsnību un praktiskuma sajūtu. Ja domājat par sadarbības partneru apdāvināšanu vai prēmiju pasniegšanu labākajiem darbiniekiem Jūsu uzņēmumā, ienāciet un paskatieties FromMe.lv!