Dāvanu meklēšana un iegāde internetā kļūst aizvien populārāka. Tas saistīts ar interneta pieejamības palielināšanos, jo gandrīz katram ir viedtālrunis ar interneta pieslēgumu. Google meklētājā vārds “dāvana” dažādos griezumos tiek meklēts aptuveni 1000 reizes.
Esam apkopojuši ieskatu par dāvanu meklēšanas paradumiem internetā 2019.gadā. Precizējot - kam un kā cilvēki meklē dāvanas, izmantojot Google meklēšanas servisu.
Rakstā ir šādas sadaļas:
Iesākumā īsumā iezīmēsim 3 veidus, kā cilvēki meklē dāvanas internetā. Sākot no pavisam vienkārša veida, meklēšanu aizvien vairāk konkretizējot. Tas palīdzēs saprast apkopotos rezultātus.
Dāvanas meklētājs Google meklētājā ieraksta vienkārši “dāvanas” vai “idejas dāvanai”. Meklēšanas rezultātos tad atradīs kādu interneta dāvanu veikalu, piemēram, FromMe, vai kādu populāru dāvanu ideju rakstu.
Šādā veidā dāvanas meklē aptuveni 14% dāvanu meklētāji. Tas iespējasm ir labs sākums dāvanas ideju meklēšanai. Pilnīgi iespējams, ka nākošais solis jau būs mērķtiecīgāka dāvanas meklēšana.
Meklējot dāvanu cilvēks zin, kam un kāpēc viņš meklē dāvanu. Tāpēc Googles meklētājā tiek ierakstīts, kam vai kādos svētkos dāvana tiek meklēta. Piemēram, “dāvana vīrietim dzimšanas dienā”. Tā palielinās iespēja, ka Google meklēšanas rezultātos būs pieejami jau konkrētāki piedāvājumi.
Papildus tam var arī norādīt kādu dāvanas īpašību, piemēram, praktiska, romantiska vai personalizēta. Tad visticamāk tiks atrasts kāds dāvanu ideju raksts ar šādām dāvanām.
Dāvanas meklētājam jau ir padomā kāda dāvana. Internetā tiks meklēta vairāk informācija par šo dāvanu vai vietas, kur to iegādāties. Google meklētājā attiecīgi tiks ierakstīts “sporta pulkstenis” vai “SPA atpūta”.
Raksta turpinājumā mēs aplūkojam tikai pirmo un otro grupu, jo par konkrētu dāvanu meklētājiem informāciju nav iespējams apkopot. Tas tāpēc, ka viņi savā dāvanas meklēšanas procesā nepiemin, ka meklētais produkts varētu būt dāvana.
Izteikti lielākā daļa 86% dāvanu meklētāji, dāvanas meklēšanas procesā norāda, kam vai kādam nolūkam viņi meklē dāvanu.
Dāvanas saņēmējs: 66% norāda, kam meklē dāvanu, piemēram, “dāvana vīrietim”, “dāvanas vecākiem” u.c. (detalizēta analīze turpinājumā).
Sveikšanas notikums: 33% piemin, kādos svētkos dāvanu plānots dāvināt. 2019.gadā visvairāk dāvanu idejas tika meklētas dzimšanas dienā, Ziemassvētkos un kāzu jubilejās.
Dāvanas īpašība: 8% vēlas atrast dāvanas, kas sniegs kādas konkrētas sajūtas. Visbiežāk meklētās ir praktiskas, oriģinālas, interesantas, smieklīgas un ekskluzīvas dāvanas.
Vienkārši "Dāvana": 14% meklēšanas lodziņā ieraksta tikai vārdus “dāvanas”, “idejas dāvanai” vai “dāvanu kartes”.
Pastāv, protams, iespēja, ka dāvanas meklēšanas vaicājumā uzreiz tiek ierakstīts gan dāvanas saņēmējs, gan svētku notikums. Piemēram, “dāvana vīrietim Ziemassvētkos”, “oriģinālas dāvanas dzimšanas dienā” vai “ko dāvināt puisim izlaidumā ”. Šādā veidā dāvanas meklē 21% gadījumos.
2019. gadā meklējot dāvanu un norādot kam to plāno dāvināt, 57% gadījumu tas bija vīriešu dzimtes pārstāvis. Skatoties detalizētāk, no tiem 76% gadījumos dāvana tika meklēta vienkārši vīrietim, 8% dāvanu meklēja vīram, 7% tētim, 4% puisim.
Sievietēm internetā dāvanas tiek meklētas divas reizes mazāk, jeb 22%. Vai pareizāk būtu teikt, meklējot dāvanu Google meklētājā, retāk kā dāvanas saņēmējs tiek pieminēta persona sieviešu dzimtē. Kad tas tiek darīts, tad 39% gadījumos dāvana tiek meklēta vienkārši sievietei, 25% gadījumos tiek meklēta dāvana mammai, 16% draudzenei, 10% meitenei un 5% sievai.
Dāvanas tiek meklētas arī citām personu grupām, no kurām populārākās ir pāri, bērni, vecāki un kolēģi. Kopumā tās veido 21% no kopējā mērķtiecīgo dāvanu meklējumu skaita.
Aplūkojot šos rezultātus, pirmais jautājums, ko gribas uzdot: “Vai tiešām dāvanas meklē sievietes vīriešiem, bet vīrieši sievietēm nemaz?”
Vērtējot dāvanu meklēšanas paradumus secinājām šādas lietas.
86% cilvēki meklējot dāvanu, Google meklētājā norāda kam vai kādam gadījumam dāvana tiek meklēta. 21% norāda jau divus parametrus, piemēram, gan svētkus, gan dāvanas saņēmēju. Tas nozīmē, ka arī meklēšanas rezultātos tiks piedāvāti jau konkrētāki dāvanu piedāvājumi vai dāvanu ideju raksti.
Tas tikai nozīmē, ka cilvēki efektīvi izmanto Google meklētāju piemērotākās dāvanas atrašanai.
Liela daļa vīriešu nestāsta visiem, ko gribētu saņemt dāvanā. Viņi pat lieki nedalās ar to, kas viņiem patīk, un ko viņi gribētu. Tāpēc nākas meklēt visādas idejas, kas viņiem varētu patikt un kāpēc.
Vīriešus nav tik viegli no sirds iepriecināt ar dāvanām. Viņi dāvanās augstu novērtē noderīgumu. Tas uzliek papildus spriedzi dāvanas meklētājam, domājot par to, kas gan varētu būt vienlaikus oriģināla un noderīga dāvana.
Viens no populārākajiem dāvanu rakstiem meklējot dāvanu vīrietim ir mūsu Dāvana vīrietim dzimšanas dienā. Šajā rakstā apkopojam labākos FromMe piedāvājumus no dāvanu kataloga sadaļas Dāvanas vīrietim.
Vīrieši daudz retāk meklē “ko uzdāvināt bīļotajai sievietei”, jo viņi uzreiz meklē Swarovski auskarus, SPA atpūtu diviem vai virtuves kombainu. Tā kā viņi jau zin, ko dāvaināt, viņi nemeklē vēl papildus idejas internetā.
Tas varbūt tāpēc, ka sievietes daudz brīvāk dalās ar to, ko vēlētos saņemt Ziemassvētkos vai dzimšanas dienā. Vai varbūt sievietes ir vieglāk iepriecināt ar klasiskām dāvanām, piemēram, ziediem, rotas lietām un dažādiem aksesuāriem.
Tā kā sievietes ir vairāk emocionālas un empātiskas, viņām vairāk rūp, lai dāvanas saņēmējs būtu iepriecināts, pārsteigts vai pat sajūsmināts. Tāpēc viņas ir gatavas ziedot vairāk laiku labas dāvanas atrašanai.
Šajā sakarā arī nākas secināt, ka arī dāvanas sievietēm vairāk meklē sievietes, kā vīrieši. Jo sieviešu kategorijā ir arī dāvanas mammai, draudzenei un māsai, kuras visticamāk meklē sievietes.